Tietoa meistä

Savonlinnan Seudun Ekonomit ry on perustettu 29.11.1948.  Yhdistys toimii Savonlinnassa, Punkaharjulla, Kerimäellä ja Sulkavalla, mutta yhdistykseen voivat liittyä myös muualla asuvat ekonomit.

Savonlinnan Seudun Ekonomit on yksi pienimmistä ekonomiyhdistyksistä. Vuonna 2022 Savonlinnan Seudun Ekonomeissa oli noin 65 jäsentä. Heistä puolet ovat koulutukseltaan kauppatieteiden maistereita ja kolmasosa ilmoitti tutkinnokseensa ekonomin tutkinnon. Mukana on myös MBA-tutkinnon suorittaneita sekä taloustieteiden kandidaatteja ja maistereita. Onpa joukossa myös kauppatieteiden tohtoreita!

Kokoonsa nähden SaSE on vireä ekonomiyhdistys. Hallitus pyrkii järjestämään aktiivisesti erilaista toimintaa avantouintikerhosta yrityskäynteihin ja koulutustilaisuuksiin:

Wappukuohut:

Tallisaari, Olavinlinnan kupeessa vapunaattona

EkonomiOoppera ja risteily:

Vuonna 2023 Taikahuilu; Vuonna 2022 Aida

Vuonna 2020 - 2021 koronan vuoksi ei oopperaa.

Vuonna 2019 Verdin Rosvot (La Scala); Vuonna 2018 Tsaikovskin Patarouva; Vuonna 2017 Verdin Rigoletto; Vuonna 2016 Mozartin Don Giovanni; vuonna 2015 Operetti Iloinen leski; vuonna 2014 La Traviata; 2013 Madama Butterfly

Teatteri:

Tukhonma, Lisää Saikkua-kiitos, Impro Klubi; K-100 revyy; Agents-musikaali; Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen; Kreivitär Mariza; Gabriel, tule takaisin

Luentoja:

Ossi Aura: Auran faktat työhyvinvointiin

Anna Lohman: Onnellisuus-luento

Savonlinna Summit

Olemme tutustuneet:

Curlingiin, keilaamiseen, golfiin, juosseet katuviestiä, pitäneet kylmänveden uintikerhoa ja osa on jopa kiivennyt Kilimanjarolle!

Olemme tutustuneet viime vuosina:

Kristallisporttiin, Muotitalo Pukiin, Kuntoutuskeskus Herttuaan, Punkaharjun Kesämaahan sekä  Savonlinnaseudun kuntayhtymän ja  Savonlinnan Innovaatiokeskuksen toimintaan. Lisäksi olemme maistelleet viinejä Lomakeskus Järvisydämessä, tutustuneet Retretin näyttelyihin, viettäneet liiton 75-vuotissyntymäpäivää Olavinlinnassa.

Yleiset kokoukset

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous järjestetään vuosittain huhtikuun loppuun mennessä. Kevätkokouksessa jäsenille esitetään hallituksen laatima toimintakertomus sekä tilit ja tilinpäätös edelliseltä vuodelta, kuullaan tilintarkastajien lausunto, vahvistetaan tilinpäätös ja myönnetään vastuuvapaus tilivelvollisille. Lisäksi käsitellään muut jäsenten esittämät asiat.

Syyskokous pidetään vuosittain marraskuussa. Siellä vahvistetaan toimintasuunnitelma ja talousarvio seuraavalle tilikaudelle, vahvistetaan seuraavan vuoden jäsenmaksu, ja valitaan yhdistykselle puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle sekä tilintarkastaja ja varatilintarkastaja. Lopuksi käsitellään jäsenten esittämät muut asiat.

Savonlinnan Seudun Ekonomien sääntömääräisten kokousten yhteydessä on yleensä tutustuttu johonkin paikalliseen yritykseen.

Toimintaamme kuuluvat myös yhteistyössä Suomen Ekonomien kanssa toteutettavat uranhallintaan ja ammatilliseen kehittymiseen, työmarkkinoihin ja edunvalvontaan sekä työhyvinvointiin liittyvät koulutus- ja ajankohtaistapahtumat. Tällaisia ovat olleet mm. itsensä johtamisella kohti tavoitteita (Mikkeli), Sosiaalisen median ABC Ekonomeille (netti), EkonomiEsimies -koulutus (Kuopio)

Olemme kiinnostuneita kaikkien jäseniemme mielipiteistä. Mikäli sinulla on toivomuksia ja ehdotuksia yhdistyksen toiminnan suhteen, ota rohkeasti yhteyttä. Voit tehdä sen helposti palautelomakkeemme avulla tai sähköpostitse.

Savonlinnan seudun ekonomit on Suomen Ekonomien paikallisyhdistys.