Toimintasuunnitelma

YHDISTYKSEN TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2021

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidetään huhtikuun loppuun mennessä yhdistyksen vuotta 2019 koskevana tilinpäätöskokouksena. Syyskokous pidetään sääntöjen mukaisesti marraskuussa. Syyskokous on vaalikokous, jossa valitaan yhdistyksen puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle sekä käsitellään muut vaalikokousasiat. Sekä kevät- että syyskokouksen yhteyteen pyritään järjestämään yritysvierailu johonkin paikkakunnalla sijaitsevista yrityksistä tai kokouksen yhteydessä osallistutaan johonkin kulttuuritapahtumaan.

Keväällä Ekonomiliiton toiminnanjohtaja Jari Elon yhdistystapaaminen järjestetään yhdessä Varkauden Seudun ja Suur-Savon Ekonomien kanssa, paikkana todennäköisesti Juvan Vehmaankartano. Tilaisuuteen kutsutaan yhdistysten jäsenet.

Vappua juhlitaan perinteisesti Tallisaaressa Ekonomien Wappukuohujen merkeissä kuohujuomaa ja vappunaposteltavaa nauttien. Kesän 2020 Ekonomioopperaksi valittiin Rossinin Sevillan Parturi, esitys 22.7.2020, ohjelmaan sisältyy oopperaristeily ja teosesittely entiseen tapaan.

Kesällä järjestetään Ekonomigolf yhteistyössä naapuriyhdistysten eli Mikkelin, Varkauden ja Kuopion kanssa. Suunnitteilla myös viime kevään tapaan Ekonomibingoilua Savonrannalla. Lisäksi muutama tapahtuma keväälle ja syksylle sen hetkisen kiinnostuksen ja ideoinnin mukaan.

Osallistumme aktiivisesti Suomen Ekonomien järjestämiin koulutuksiin, joita haemme yhteistyössä lähiseudun ekonomiyhdistysten kanssa. Pyritään myös lisäämään entisestään muutakin yhteistyötä kaikkien ekonomiyhdistysten kanssa.

Yhdistys lahjoittaa vuonna 2020 stipendin Savonlinnassa kaupallista alaa opiskelevalle henkilölle.

Toimintavuoden päättää yhdistyksen perinteiset pikkujoulut tai muu siihen verrattavissa oleva tapahtuma.

Kaikkiin tapahtumiin pyritään kutsumaan potentiaalisia uusia jäseniä tutustumaan yhdistyksen toimintaan.

Puheenjohtaja tai varahenkilö osallistuu keväällä ja syksyllä pidettäviin Suomen Ekonomien liittokokouksiin ja mahdollisiin ekonomiyhdistysten puheenjohtajatapaamisiin.

Savonlinnan Seudun Ekonomit ry